Personvern og informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre din brukeropplevelse når du besøker våre nettsider. Det brukes også informasjonskapsler for analyse av trafikk på nettsiden. Denne informasjonen kan ikke spores tilbake til deg som enkeltperson. Du kan selv endre innstillingene i din nettleser slik at informasjonskapsler ikke blir akseptert.

Les om informasjonskapsler

Etiske retningslinjer i Adaptor AS

Adaptors etiske retningslinjer skal bidra til bevisstgjøring av medarbeidere og andre som benytter selskapets tjenester.

Retningslinjene er fundamentet for god forretningsskikk, for å sikre kvalitet på tjenestene og for et forutsigbart og trygt arbeidsmiljø.

Ved at retningslinjene etterleves, sikres Adaptor tillit og godt omdømme også overfor omverdenen.

Som medarbeidere i Adaptor AS har vi et bevisst forhold til:
 

PROFESJONALITET

  • Vi opptrer redelig og viser respekt for alle mennesker.
  • Vi bruker fagkunnskap og skjønn i vårt arbeid og behandler alle likeverdig.
  • Vi sørger for at fortrolige opplysninger ikke kommer på avveie, og misbruker ikke tilgang til informasjon.
  • Vi er lojale i oppfølgingen av administrative avgjørelser.
  • Vi følger norsk lov, interne regler og god forretningsskikk.
  • Vi er bevisste på at våre handlinger og holdninger påvirker Adaptors omdømme.

ÅPENHET OG DIALOG

  • Vi lytter til tiltaksdeltakeres innspill gjennom dialog, brukermedvirkning og involvering.
  • Vi opptrer ikke som representanter for Adaptor når vi deltar i samfunnsdebatten som privatpersoner.
  • Vi uttaler oss ikke i media uten at det er avklart med leder.

INTERESSEKONFLIKTER

  • Vi informerer om private forhold og interesser som kan påvirke beslutninger eller utførelse av oppgaver for Adaptor.
  • Vi har ikke kontakt med tiltaksdeltakere privat, dette gjelder også på sosiale medier.
  • Vi sørger for at egen habilitet blir vurdert, før vi veileder eller treffer avgjørelser.

GAVER OG REPRESENTASJON

  • Vi mottar ikke arv eller personlige fordeler i vårt arbeid, men gaver av ubetydelig verdi kan vi motta dersom det er avklart med leder.
  • Vi avklarer med leder hvilke arrangementer vi kan delta på i jobbsammenheng.  

ARBEIDSMILJØ

  • Vi tar ansvar for å fremme et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Vi skaper helsefremmende arbeidsplasser ved å bidra til arbeidsglede og jobbengasjement.
  • Vi tar aktivt avstand fra alle typer diskriminering, mobbing og trakassering.
  • Vi tar aktivt avstand fra bruk av rusmidler i arbeidstiden.

VARSLING

  • Vi har rett og plikt til å varsle om kritikkverdige forhold.